6 Mayıs 2014 Salı

YENİ TİPOGRAFİ -EDWARD JOHNSTON-RAİLWAY TYPE

                            YENİ TİPOGRAFİ


Yeni tipografi; hareketinin temelini netlik kavramı oluşturmaktadır. Eski tipografik anlayış bir eksen etrafında nesnelerin rastgele belirlenmesi ilkesine dayalıydı. Bu rastlantısallığa karsı olan yeni tipografinin hedefi, mutlak güzellik olarak gördükleri netliktir. Modern sanat hareketlerinin dışına çıkarak üretim gösteren bazı sanatçılar ‘Yeni Tipografi’ anlayışı çerçevesinde üretim göstermişlerdir.
“Eksen temelli düzenlemelerin yanı sıra sahte Konstrüktivistlerinkiler gibi
birçok ön yargılı fikir de Yeni Tipografi ile taban tabana zıttır. Tipografi alanında ön
yargılı olarak oluşan her fikir tüm alanlarda olduğu gibi burada da yanlıştır. Yeni
Tipografi, metnin işlevinden yola çıkarak görünür bir biçim yaratma noktasında eskiden ayrılır. Basılı olan her türlü içeriği saf ve doğrudan bir ifade vermek esastır: Adeta teknoloji ve tabiat olduğu gibi, “biçim” işlevden yola çıkılarak oluşmalıdır. Ancak o zaman modern insanın ruhunu ifade eden bir tipografiye erişilebilir. Basılı metnin işlevi, iletişim, vurgu (kelime değeri) ve içeriğin mantıklı bir dizilişidir” (Arsmtrong, 2010, s.36).
1214Yeni Tipografinin özgür temsilcilerinden olan Jan Tschichold’a göre “yeni tipografi yönteminin temelleri, amacın net biçimde gerçekleştirilmesi ve buna erişmenin en iyi yolu üzerine kuruludur.

Modern yasamın bir ifade biçim olan ‘Yeni Tipografi’yi vurgulayan en belirgin
özelliği asimetrik olmasıdır. Tipografi, tasarımda esneklik sağlasa da sabit olan kuralların asla yer değiştirmesine izin vermeyen yeni, net ve kararlı olma biçimini tek bir temel yapı altında toplayacaktır.
Eski tipografi anlayışı bütün bu kuralları bozarak, form ve biçimlerin tek bir eksen
etrafında toplanmasına olanak veren ya da vermeyen ögelerle izin vermekteydi. Gerçeklesen yeni anlayışa göre süsleme arzusu, abartıdan uzak tutularak, yalnızca modern yasamın bir parçası biçiminde kullanılması yeni tipografinin özünü yansıtmaktadır
Yeni Tiporafik anlayış ekseninde Henryk Berlewi “Mekanik Konstrüktivizm” adını verdiği grafik tasarımını üç boyutlulukla ilişkilendirerek mekanik ve yapısal soyutlamaya ait kompozisyonlar kurgulamıştır.
1516

Henryk Berlewi, ‘Sayfa Tasarımı’1924


                                                                                                                                                               Paul Schuitema, ‘İlan Tasarımı’ 1927    

                             EDWARD JOHNSTON

Johnston doğdu San José, Uruguay . Babası, Fowell Buxton Johnston (1839 doğumlu) bir subaydı 3 Dragoon Muhafızları ve İskoç MP genç oğlu Andrew Johnston ve ikinci eşi, kölelik karşıtı Priscilla Buxton , kızı Sir Thomas Fowell Buxton, 1 baronet . Johnston amcası (babasının ağabeyi), ayrıca Andrew Johnston , 1860'larda Essex milletvekili oldu.
Aile babası iş arayan ile., 1875 yılında İngiltere'ye döndü, ve hasta annesi, Johnston bir halası tarafından yetiştirildi. O evde eğitim ve matematik, teknoloji ve ışıklı el yazmaları yaratıyor zevk. Annesi 1891 yılında öldü ve o bir amca için çalışmaya başladı. O da tıp eğitimi biraz zaman geçirdim Edinburgh Üniversitesi'nden ama dersi tamamlamak vermedi.
Annesinin ölümünden sonra, babasının bir kız kardeşi, yeniden evlenmiş olan Robert Chalmers, 1 Baron Chalmers . Birinci Dünya Savaşı'nda Kraliyet Uçan Kolordu görev yaparken yaptığı uçak düştü zaman Johnston üvey kardeşi Andrew Johnston (1897-1917), öldürüldü.Mimar tarafından yazmaların yayınlanan kopyalarını okuduktan sonra William Harrison Cowlishaw , ve bir el kitabı Edward F. Strange , o daha sonra 1898 yılında Cowlishaw ile tanıştı ve William Lethaby , anapara Sanat ve El Sanatları Merkez Okulu . Lethaby de yazıları okumak için onu tavsiye British Museum , geniş kenarlı bir kalem kullanarak onun harfleri yapmak için Johnston teşvik. Lethaby da yazı öğretmek Johnston yapan, ve o da Orta Okulu'nda öğretime başlamıştır Southampton Row o yazı tasarımcı ve heykeltıraş etkilemiş nerede Eylül 1899, Londra, Eric Gill . 1901 aynı zamanda bir sınıf öğretti Royal College of Art ve birçok öğrenci onun öğretilerinden ilham edildi.
O bir el kitabı yayınladı Yazma ve aydınlatıcı, ve Harfler O 1920'lerde ikinci bir kitap başladı. 1906 yılında fakat ölümüne de bitmemiş. 1913 yılında, Frank Pick Londra Metrosu için bir yazı tasarımı onu görevlendirmiş ve basit ve net sans-serif Johnston yazı sonucudur.
O da modern sanatının canlandırılması için kredi olmuştur hattatlık ve onun kitap ve öğretileri ile tek başına harfler. Johnston ayrıca sadece bugün bilinen geniş bir kalem ile yazılmış, yuvarlak kaligrafik el yazısı stili hazırlanmış icat temel elden (geliştirildi Johnston aslında eğimli bir kalem el dediği, Roma ve yarı-Uncial formlar). O da dahil olmak üzere İngiliz Matbaacılar ve hattatların, bir nesil etkili oldu Graily Hewitt , Irene Wellington , Harold Curwen ve Stanley Morison , Alfred Fairbank ve Eric Gill . Ayrıca, Almanya'da Roma harfleri Gotik geçişi etkilemiş, ve Anna Simons bir öğrenci oldu. O da 1912 yılında Dresden'de dersi verdi. 1921 yılında, Johnston öğrencileri kurulan Din bilginlerinin ve Illuminators Cemiyeti muhtemelen dünyanın önde gelen hat toplumu (SGK),.




                                    RAİLWAY TYPE

Yazı özellikleri mektubu mükemmel daire olan O ve üzeri bir çapraz kare noktanın kullanımı, küçük harf i ve j için ve tam durağı . Virgül ,kesme işaretleri ve diğer noktalama işaretleri de çapraz kare nokta dayanmaktadır. Yazı biçiminin başkentleri dayanmaktadır Roman kare başkentleri ve küçük harf hümanist üzerinde ufacık , onbeşinci yüzyılda İtalya'da kullanımda el yazısı. Bu, bazen olarak bilinen önceden kullanılan sans serif, çeşitleri ile bir mola işaretlenmiş grotesk squarer şekilleri var eğiliminde.
Dosya: JohnstonSansPrintingBlocks.JPG
Yazı tarafından 1913 yılında yaptırılmıştır Frank balya , Ticari Müdürü Londra Metrosu Elektrik Demiryolları Şirketi (ayrıca 'Yeraltı Grubu' olarak da bilinir), şirketin güçlendirmek için yaptığı planın bir parçası olarak kurumsal kimlik , ve 1916 yılında tanıttı.  o Yeraltı Grubu'nun posterleri reklam için yanlış olmaz sağlayacak bir yazı istediğini Johnston belirtilen seçin; o. "en iyi dönemlerinden otantik harflerin cesur basitlik" ve "yirminci yüzyıla açıkça" ait olmalıdır . 1933 yılında, Metro Grubu tarafından emildiğini Londra Yolcu Taşımacılığı Yönetim Kurulu ve yazı parçası olarak kabul edilmiştir of London Transport marka.
Font ailesi aslen Yeraltı denirdi. Bu Johnston Demiryolu Tip olarak tanındı ve daha sonra sadece Johnston. Bu iki ağırlıkları, ağır ve sıradan geliyor. Ağır küçük harf içermiyor.Johnston yazı tarafından 1979 yılında yeniden tasarlandı Eiichi Kono at Bankalar & Miles üretmek için yeni Johnston ; Orijinal yazı bu varyant şu anda tabela Londra Metrosu tarafından kullanılır. Yeni yazı orijinalinden biraz daha ağır veya cesur olup, üst ve alt çıkıntılar daha büyük 'x' height göreceli. Noktalama işaretleri şimdi elmas maç için stilize zerreJohnston orijinal tasarımından farklı. Yeni aile Kalın, Orta, Hafif ağırlıklar ile birlikte geliyor. Yeni yazı eski yazı yerini aldı.
2002 yılında yazı başka iki ağırlıkları, Kitap ve Kalın Kitap eklenmesiyle, Agfa Monotype Corporation tarafından Transport for London adına sayısal ve hem de italik varyantları gelen edildi. Revize yazı tipi ailesi - Piyasada mevcut değil - 'Yeni Johnston Tfl' olarak bilinir.
Transport for London rakamı '1 serif kaldırıldı 've aynı zamanda '4 değiştirilemez' orijinal görünümünü bu dönmeyi her iki durumda da, ne zaman bir başka değişiklik, 2008 yılında meydana geldi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder